Wednesday, September 30, 2009

Suasana Raya Ku..

Salam wat semua. Rasanya, ini update yg terbaru pabila masuk bln Syawal yg indah lagi mulia pas kita sama2 mengerjakan ibadah puasa yg semestinya melawan dari segala nafsu dan jiwa kita sendri di kala syaitan2 durjana di kunci dari mengganggu umat nabi Muhammas s.a.w... Tetapi apakan daya, ada jua insan yg lemah dek kerana nafsu sendri.
Abis dan pergi jua bulan puasa yang hanya datang hanya setahun sekali dan rasa sayang untuk meninggalkannya. Skunk nie, dalam bulan syawal, kite merayakan kejayaan dan kemenangan kite sebagai umat islam yg telah menghabiskan dan mengabdikan dri pada yg maha Esa.. Jd tibalah masa untuk kita bergembira. Mcm base, aku mmg xsuka bertukar2 baju melayu tiap2 tahun, dan semestinya aku akan gunakan baju rayaku yg baru pakai thn lepas utk di gunakan wat thn nie.., mybe thn dpan bru tkar bru.., malas nak pkir sgt koz aku akan hanya guna untk wat solat raya, terawih n jumaat.., so..., xde makne nyer aku beli bru wpon telinga dah sakit kena sound dgn ayahku koz die akan tip2 thn paksa aku bli bru.., malaslah nak bli bru.., wpon aku datang dri fmly yg agak senang gak (tp xberada), aku bkn jenis yg suka menunjuk barg2.., sape yg kenal aku, taulah perangai ku mcm mana..

Mcm base, sblm g solat, bermaafan terlbh dahulu bersama ahli fmly, g solat bersama seterusnya, mkn sarapan bersama. Pas 2, g umah nenek untk berjumpa dgn sedare, bermaafan n merayau g umah ke rumah sedare yg terdekat.. Erm.., thn nie, ari raya ke 2 baru abis meraya semua umah sedare. Memang di peruntukkan umah sedare lbh pentg dr umah lain2.. Ari raya ke 3 bru gerak g umah mmber2, 2 pon xabis gak., MMg kelam kabut thn nie koz, naik cuti, dah start midterm.., Mmg susah.., sampai d sni saje...,
salam..

1 comment:

amirah aziz said...

thanks 4 de comment ri 2 kt my blog.xde mse la nk update blog nie..so,lyn jer ler yg mn ader.anyway,nice blog!!xcam blog kta.huhu